Copenhagen

View Gallery
10 Photos
Copenhagen
Beautybloggere og presse fra Sverige og Danmark

Copenhagen
Jan Thomas styler foran de oppmøtte

Copenhagen
Presseevent Jan Thomas Studio Styling Tools

Copenhagen
Presseevent Jan Thomas Studio Styling Tools

Copenhagen
Christopher prepper modeller

Copenhagen
Liv fra Jan Thomas Studio med sin modell

Copenhagen
Therese fra Jan Thomas Studio med sin modell

Copenhagen
Presseevent Jan Thomas Studio Styling Tools

Copenhagen
Jan Thomas med sin modell

Copenhagen
Jan Thomas jobber med sin modell

Jeg våkner ikke før klokken ni på hotellet mitt i Sant Petri i København, noe som er veldig uvant for meg som vanligvis alltid er tidlig oppe. I går var jeg i Paris og jobbet hele dagen uten noe særlig å spise, i tillegg var siste flyet til København forsinket og jeg kom meg ikke i seng før rundt to, så det er ikke så rart at jeg trengte å sove ut i dag.

Klokken halv ti bestiller jeg meg frokost. Det er nok mat til å mette en liten armé, men jeg føler jeg har en del å ta igjen for i går. Denne dagen har jeg ventet på lenge og jeg trenger all energi jeg kan få for og virkelig kunne fokusere. Nervene har en rar måte å leke med meg på og jeg begynner å kjenne på presset. I fjord lanserte jeg min eksklusive serie med varmeverktøy i samarbeid med Babyliss i Paris, disse varmeverktøyene blir solgt i hele Norden gjennom Elkjøp. I fjor reiste jeg rundt i Norge, turnéer og presseeventer i resten av Norden har vi spart til i år. Klokken halv tre braker det løs på eksklusive Nimb Hotel her i København. Til dette eventet har vi invitert toppbloggere og skjønnhetspresse fra både Sverige og Danmark. Vi har også invitert ledelsen til Elkjøp, så det å si at jeg kjenner på presset er kanskje the understatement of the century. Heldigvis skal teamet mitt fra Jan Thomas Studio fly ned fra Oslo for å hjelpe meg med modellene mine.

Etter frokost tar jeg meg en kjapp treningsøkt før det er på tide å gjøre seg klar. Det er mye å tenke på. Hva skal jeg ha på meg? Skal jeg kjøre på med Hollywood og glamour? Skal jeg bombardere gjestene med kjendisene jeg har stylet i løpet av de siste trettifem årene? Skal jeg være såpass frekk å skryte litt av det jeg har oppnådd? Dersom de ikke har googlet meg, er det ingen her som vet hvem jeg er. De vet altså lite eller ingenting om meg. Hvordan skal jeg angripe dette?

Livsmottoet mitt er “hustle until you don`t have to introduce yourself anymore”. Dette er noe jeg har brukt en del tid på og derfor blir jeg rimelig nervøs av tanken på at disse menneskene ikke vet hvem jeg er. Her må jeg faktisk selge meg selv.

En annen gylden regel jeg lenge har levd etter, er at det ofte er lurt å bare være seg selv. Jeg vil la dem bli kjent med meg som menneske, og ikke bare med varemerket som skal presenteres. Jeg bestemmer meg for et klassisk, men moderne antrekk. Jeg vil se profesjonell ut, men jeg vil ikke at det skal se ut som om jeg har prøvd for hardt. Eventet skal tross alt være klokken halv tre på dagen, så det er nok lurt å holde litt tilbake.

Collage-Nimb-hote-Copenhagen

Jeg ankommer Nimb Hotel akkurat når jeg skal, noe som overrasker teamet mitt som allerede er der. Jeg er sjelden på tiden, men jeg jobber hardt med meg selv for å bli bedre på dette. Teamet – med Christopher i ledelsen, er i full gang med modellene. Lokalet ser utrolig kult ut, Nimb er virkelig det flotteste hotellet i København.

Jeg har også utviklet en eksklusiv hårpleieserie med innebygde varmebeskyttende ingredienser. Elkjøp er faktisk den eneste kjeden i hele Norden med slike produkter. I lokalet er alt av varmeverktøy og hårpleie satt ut på flere bord på en måte som får det til å se veldig inviterende og profesjonelt ut. Det er også hengt opp ballonger med navnet mitt på.

Vi gjør tre forskjellige looker når det kommer til håret. Da det er dette som skal stå i fokus legger vi den samme makeupen på alle modellene. Som dere kan se på bildene gikk det i naturlig sminke med mye glød denne dagen.

Klokken er nå halv tre og alle gjestene er ankommet. It`s showtime! Da jeg bestemte meg for at jeg ville la gjestene bli kjent med meg som personen Jan Thomas og ikke varemerket eller kjendisen, forteller jeg først litt om meg selv. Jeg forteller kort om barndommen og hvor mye det gledet meg da jeg oppdaget at de å kunne «se» menneskene rundt meg kunne bringe så mye glede. Jeg snakker også generelt om dette fantastiske faget som er så kreativt. Da en del av gjestene er en litt yngre generasjon, snakker jeg også om viktigheten av å ha en plan bak det du gjør når du skal style håret ditt.

Etter den korte introen tar jeg modellene mine opp til scenen. Jeg går gjennom de forskjellige teknikkene vi har brukt med de forskjellige varmeverktøyene våre. Dette faller tydeligvis i god smak da de frammøtte tar bilder og noterer som blekket spruter. Etter ca en time runder jeg av foredraget, det er nå tid for mingling og bilder.

Når jeg får satt meg ned etter eventet slår det meg hvor privilegert jeg egentlig er. Tenk at så mange er interesserte i faget mitt og i det jeg kan. Det var også helt magisk å få tilbakemeldinger på at jeg hadde vært veldig personlig og at gjestene følte at de hadde blitt kjent med meg. Da jeg sa til samarbeidspartnerene mine at dette eventet egentlig ikke dreide seg om produktene, så de skrekkslagne ut. Jeg forklarte at produkter kan man få tak i hvor som helst, men det å treffe personen bak produktene slik at man føler en personlig tilhørighet, det får man ikke sjansen til hver dag.

Jeg opplever av dette ble en stor suksess og at jeg gleder meg til å ta fatt på resten av arbeidet. Dere må ikke tro at dette er noe annet enn beinhard jobbing. Ikke bare fra min side, men fra alle våre samarbeidspartnere og ikke minst mitt interne team.

Jeg håper dere liker bildene øverst i innlegget og at dere blir inspirerte til å prøve de forskjellige varmeverktøyene og produktene på deres egne kreative måter.

No Comments Yet

Comments are closed

SOSIALE MEDIER